Pressemelding fra Citycon Norway 30. april 2024

Håkon Tuv Dalland er utnevnt til stillingen som Vice President, Asset Management Norway i Citycon. Håkon har jobbet i selskapet i over 10 år og får nå ansvaret for å videreutvikle Citycons sentre i Norge.

Citycon eier, forvalter og utvikler flerfunksjonelle sentre i Norden og Baltikum til en verdi av 4 milliarder euro. Med 140 millioner besøkende hvert år fokuserer Citycon på daglighandel i de største byene i Norge, Finland, Sverige, Danmark og Estland.

Håkon kommer fra stillingen som Director, Asset Management, og har tidligere hatt ulike roller i selskapet. Håkon starter i stillingen som Vice President, Asset Management 1. mai 2024.

– Jeg ser frem til å ta fatt på nye rollen og bidra til å videreutvikle vår virksomhet i Norge. Våre sentre i Norge har hatt en positiv utvikling de siste årene, og jeg gleder meg til å fortsette samarbeidet med våre dedikerte team for å skape attraktive handels- og møteplasser, sier Håkon Tuv Dalland, påtroppende Vice President, Asset Management i Citycon.

I mars 2024 ble Henrica Ginström utnevnt til CEO i Citycon, med Helen Metsvaht som COO, Jussi Vyyryläinen som Senior Vice President, Leasing, Sakari Järvelä som CFO og Erik Lennhammar som CDO/CIO. Håkon Tuv Dalland får et hovedansvar får den norske eiendomsporteføljen og vil jobbe tett med konsernledelsen i Finland.

– Vi er veldig fornøyde med at Håkon går inn i rollen som Vice President, Asset Management Norway. Vi kjenner Håkon godt, og han har en dyp forståelse av vår virksomhet og vår strategi. Vi er sikre på at Håkon er den rette personen til å følge opp våre ambisjoner for Norge, sier Helen Metsvaht, COO i Citycon.

Citycon utnevner samtidig Sanna Yliniemi til Senior Vice President, Asset Management Finland, Estonia and Denmark, og Tobias Rönnberg til Vice President, Asset Management Sweden.

For ytterligere informasjon, vennligst kontakt:

Håkon Tuv Dalland

VP, Asset Management i Citycon